دعا برای رفع زردی نوزاد

دعا برای زردی نوزاد به همراه سوره ای از قرآن میتواند تا حدودی باعث رفع استرس و نگرانیهای والدین شود اما تاکید میگردد بهترین راه درمان نوزادان اجاره دستگاه زردی نوزاد است. با کارشناسان ما تماس بگیرید

09125181527

با وجود پیشرفتهای علوم و تکنولوژی در دنیای امروزی و جذابیتی که در آن وجود دارد متاسفانه انسانها به تدریج و ناخواسته از معنویات فاصله گرفتند و جذب دنیای مادی شدند اما مطالعاتی که در زمینه های مختلف معنوی در کشورهای مختلف و با عقاید و ادیان متفاوت انجام شده به وضوح اثرات بسیار مثبت ارتباطات بشر با دنیای معنوی و علی الخصوص دعا عیان گردیده و سرعت آن نیز رو به فزونی است.

در کشور ما که تقریبا همه مردم دارای ریشه های مذهبی هستند و اعتقاد زیادی به دنیای ابدی دیگری دارند و همه آفرینش و زیبایی های جهان را مخلوق پروردگار واحده میدانند قطعا بهتر میتوانند ارتباط با آن خدای یکتا را درک کرده و از او آنچه را که در دل دارند طلب نمایند لذا علاوه بر تلاش برای رسیدن به اهداف خود و یا در امان ماندن از انواع شر به او متوسل شده و خواسته هایشان از جمله سلامتی نوزاد خود را در قالب دعا میخواهند.

دعا برای رفع زردی نوزاد

تاثیرات دعا در زندگی انسان

امروزه انسانهای متدین فهمیده اند که چنانچه در کنار تلاش های خود از خداوند مدد بگیرند قطعا موفقیت های چشمگیری در زندگی خود خواهند داشت به همین خاطر به جمع آوری و خواندن انواع دعا و سوره های کتب مقدس روی آورده اند.

بی شک همه امور در دست قدرت لایتناهی خداوند و مشیت اوست. انسانها با دعا و نیایش و تضرع به درگاه الهی میتواند در رحمت خدا را به روی خود بگشاید و خواسته های خود را از آن قدرت بیکران طلب نماید.

دعا برای رفع زردی نوزاد همراه با تلاوت سوره ای از قرآن باعث ایجاد حس آرامش در مادر و والدین میشود (ألا بِذکرِ اللهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ) و نگرانیهای آنها را به مقدار قابل توجهی کاهش میدهد. دعا کردن همچنین تنش و استرس را از خانواده ها و به خصوص مادر دور میکند و همین عامل اثر گذاری مستقیم روی بچه داشته و لذا باعث تسریع در رفع بیماری اش خواهد شد. توصیه میگردد جهت سرعت بخشیدن روند درمانی فرزند خود با پزشک متخصص مشورت نمایید تا در صورت نیاز با اجاره دستگاه فتوتراپی بیماری بهبود یابد.

انواع دعا برای زردی نوزاد

ابتدا بهتر است جهت اثر گذاری بیشتر وضو گرفته و با خلوص نیت دعا را بخوانید. حضرت علی (ع) می فرمایند: «دعا کلید پیروزی و مفتاح رستگاری است و بهریتن دعا، دعائی است که از سینه پاک و قلب پرهیزگار برخیزد. سپس آیه ۴۱ سوره سبا و آیات ۱۶ تا ۱۸ سوره یس را با طهارت کامل با گلاب و زعفران بر روی کاغذ سفید بیخط نوشته و آن را بر بالای سر فرزند خود آویزان کنید.

«قَالُوا سُبْحَانَکَ أَنْتَ وَلِیُّنَا مِنْ دُونِهِمْ ۖ. بَلْ کَانُوا یَعْبُدُونَ الْجِنَّۖ أَکْثَرُهُمْ بِهِمْ مُؤْمِنُونَ. قَالُوا رَبُّنَا یَعْلَمُ إِنَّا إِلَیْکُمْ لَمُرْسَلُونَ. وَ مَا عَلَیْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِینُ. قَالُوا إِنَّا تَطَیَّرْنَا بِکُمْ ۖ.  لَئِن لَّمْ تَنتَهُوا لَنَرْجُمَنَّکُمْ وَ لَیَمَسَّنَّکُم مِّنَّا عَذَابٌ أَلِیمٌ»

معنی دعا و آیه فوق که برای رفع زردی نوزاد مناسب میباشد:

آنها می‌گویند منزّهی تنها تو ولی مایی نه آنها. آنها ما را پرستش نمی‌کردند بلکه جن را پرستش می‌نمودند و اکثرشان به آنها ایمان داشتند. رسولان باز گفتند خدای ما می‌داند که محققا ما فرستاده او به سوی شما هستیم و بر عهده ما چیزی جز ابلاغ آشکار نیست! آنان گفتند ما شما را به فال بد گرفته‌ایم و اگر از این سخنان دست برندارید شما را سنگسار خواهیم کرد و شکنجه دردناکی از ما به شما خواهد رسید.

دعا برای رفع زردی نوزاد + سوره ای از قرآن

علاوه بر خواندن انواع دعا تلاوت هفت مرتبه سوره مبارکه حمد نیز یکی از بهترین راه های ایجاد آرامش است. خواندن این سوره علاوه بر رفع زردی نوزاد بسیاری از امراض دیگر را نیز درمان میکند. حتی گوش دادن به تلاوت قرآن و دعا نیز تاثیر بسیار مثبتی بر روح و روان انسان دارد.

تلاوت سوره های قرآن برای رفع زردی نوزاد

یکی از انواع دعا برای زردی نوزاد و رفع آن خواندن سوره ای مانند فلق، منافقون، لقمان، محمد و قصص میباشد که بسیار اثرگذار است. ضمنا روایت شده هرگاه طفل بیمار شد، مادرش بالای بام برود و مقنعه را از سرش بردارد طوری که موهایش معلوم شود، سپس سجده کرده و بگوید: اللّٰهُمَّ رَبِّ أَنْتَ أَعْطَيْتَنِيهِ، وَأَنْتَ وَهَبْتَهُ لِي، اللّٰهُمَّ فَاجْعَلْ هِبَتَكَ الْيَوْمَ جَدِيدَةً إِنَّكَ قادِرٌ مُقْتَدِرٌ.

خدایا، پروردگارا تو او را به من عطا کردی و بخشیدی، خدایا بخششت را امروز تازه کن، به درستی که تو توانا و نیرومندی. سر برندارد تا بیماری فرزند او رفع گردد.


به والدین عزیز موکدا توصیه میگردد در صورت وجود هر گونه علائم زردی در نوزاد خود ضمن دعا و حفظ خونسردی خود در اسرع وقت به پزشک مراجعه نموده و در صورت نیاز نسبت به اجاره دستگاه فتوتراپی اقدام نمایند تا از پیشرفت بیماری جلوگیری گردد. لطفا تماس بگیرید:

09125181527


همچنین خواندن دعای زردی در مفاتیح نیز به والدین عزیز توصیه میگردد. یادآور میگردد خواندن دعا صرفا برای ایجاد آرامش روحی و روانی در مادر مفید است و چنانچه زردی در نوزاد شدید باشد به تنهایی نمیواند عامل بهبودی و رفع مشکل گردد و چه بسا ممکن است بیماری افزایش یافته و خطرناک شود.

خواندن دعا برای زردی نوزاد و همچنین سوره ای از قرآن همزمان با استفاده از نوردرمانی میتواند ضمن ایجاد آرامش قلب برای مادر و اطرافیان باعث بهبود و رفع هر چه سریعتر بیماری گردد. موکدا توصیه میگردد در هر حالتی بهتر است والدین عزیز و گرامی به پزشک مراجعه نمایند.

ممکن است با تشخیص پزشک شیر مادر برای مدت محدودی قطع و شیر خشک جایگزین آن شود و یا با تجویز فتوتراپی نسبت به رفع زردی اقدام نماید. قابل ذکر است هر گونه سهل انگاری در درمان میتواند عواقب بدی برای نوزاد در پی داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button