شیرخشت برای زردی نوزاد

شیرخشت برای زردی نوزاد به عنوان یکی از روشهای قدیمی و سنتی نوزادان است که از سالیان دور توسط خانواده ها مورد استفاده قرار میگرفت. این ترکیبات گیاهی را امروزه به عنوان یک ملین و تب بر مصرف میکنند. ضمنا در طب سنتی از شیر خشت و عرق کاسنی نیز استفاده میکنند البته به  شرطی که میزان آن کم باشد.

حکیم ابوعلی سینا در کتاب قانون خود در مورد شیر خشت میگوید شبنمی میباشد که در هرات بر درخت بید و کتیرا می نشیند، دارای مزاجی معتدل، اسهال آور مشابه ترنجبین ولی از آن قوی تر بوده و خاصیت زداینده دارد.

با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی از کودکان در بدو تولد یرقان دارند میتوان از شیر خشت برای رفع آن بهره برد مشروط بر اینکه شدت بیماری خیلی بالا نباشد چرا که در صورت شدت زیاد بیماری، این خوراکی به تنهایی نمیتواند یرقان را درمان نماید و باید از سایر روشها از جمله استفاده از دستگاه فتوتراپی اقدام به درمان نمود.

شیرخشت برای زردی نوزاد

روش مصرف شیرخشت برای زردی نوزاد

به طور کلی دادن هر نوع ماده غذایی به بچه تا قبل از شش ماهگی ممنوع بوده و کودک به جز شیرمادر یا شیر خشک نباید چیز دیگری بخورد. توصیه میشود مادر شیرده خودش این ماده را مصرف کند تا خواص آن پس از ظاهر شدن در شیرمادر به بچه منتقل گردد. اما بسیاری از خانواده های سنتی از شیرخشت برای نوزاد به طور مستقیم به کودکشان داده اند و اثرات سویی نیز ایجاد نگردید.


قطعی ترین راه درمان یرقان نوزادان اجاره دستگاه فتوتراپی خانگی از مراکز معتبر است. لطفا با ما تماس بگیرید:

09125181527


روش مصرف : یک چهارم قاشق چایخوری شیرخشت را در آب ولرم مخلوط کرده و پس از صاف کردن روزی 2 الی 3 بار به کودک بخورانید. خوردن شربت شیر خشت و ترنجبین به عنوان یک ماده غذایی جهت کاهش زمان این بیماری بسیار توصیه میشود.

خلط آور، مسهل کننده و رفع یبوست، از بین برنده تب، کاهش دهنده سرفه، بسیار مفید برای رشد کودک، تقویت کننده کبد و معده. توصیه میگردد که از مصرف بیش از اندازه این ماده خوراکی خودداری نموده و تحت نظر متخصص طب سنتی از آن استفاده کنید. از دیگر گیاهان سنتی استفاده از ترنجبین است که اثرات بسیار قابل قبولی در درمان نوزادان دارد. ضمنا مصرف آب انار نیز بسیار مفید است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button