روش های تشخیص زردی نوزاد

یکی از روشهای اندازه گیری و تست زردی نوزاد در منزل استفاده از دستگاه بیلی چک یا بیلی روبین متر بدون نیاز به خونگیری و بدون درد و با دقت خوب و همچنین تشخیص زردی نوزاد با موبایل میباشد. بیلی چک وسیله ای سبک و کوچک با کاربری بسیار آسان می باشد که توسط آن میتوان میزان بیلیروبین خون را فقط از طریق تماس با سطح پوست اندازه گیری نمود.

تشخیص زردی نوزاد با بیلی چک

بیلی چک یک وسیله الکترونیکی برای اندازه گیری زردی نوزادان است. برای استفاده از این دستگاه نیاز به بردن طفل به آزمایشگاه و نمونه گیری از خون نمی باشد در نتیجه هیچگونه درد و ناراحتی و یا خطر عفونت های بیمارستانی بچه را تهدید نمی کند.

کافی است دستگاه بیلی روبین متر یا زردی سنج را به پیشانی بچه بچسبانید، پس از چند ثانیه تامل، سطح بیلی روبین موجود در خون توسط نمایشگر موجود روی آن نمایش داده میشود. دقت اندازه گیری زردی نوزاد اگر چه به اندازه آزمایش با خون نیست اما چنانچه بیلی چک از نوع مرغوب باشد قابل قبول است.

تشخیص زردی نوزاد با موبایل | بیلی چک

مزایای دستگاه بیلی چک در منزل

  • کاهش استرس و ناراحتی والدین به دلیل عدم مراجعه به آزمایشگاه و در نتیجه عدم نیاز به گرفتن خون در روز های اولیه تولد
  • امکان انجام آزمایش های روزانه برای کودکان دارای علائم بیماری در منزل بدون هیچگونه محدودیت
  • استفاده راحت و تشخیص آسان بدون ایجاد هیچگونه درد و ناراحتی به گونه ای که حتی والدین بدون داشتن تجربه میتوانند از آن به راحتی استفاده نمایند
  • اطلاع یافتن از شدت بیماری در مدت زمان بسیار کوتاه و در عرض فقط چند ثانیه

تشخیص زردی نوزاد با موبایل

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی اپلیکیشن اندازه گیری، تشخیص و تست زردی نوزاد در منزل بدون خونگیری قابل نصب در گوشی های هوشمند موبایل به نام Bilicam روانه بازار گردید. بیلی کم نیز از دقت بالایی برخوردار است و به راحتی و توسط اشخاص غیر حرفه ای و غیر متخصص نیز امکان پذیر است لذا نیاز والدین به مراکز درمانی و بیمارستانی مرتفع میگردد.

اپلیکیشن جدید گوشی‌های هوشمند به راحتی قابل نصب بر روی انواع گوشی های تلفن همراه بوده و با آن می‌توان در عرض چند ثانیه میزان یرقان را در کودکان تشخیص داد. متاسفانه این نرم افزار که البته با یک ویجت موبایلی همراه میباشد هنوز در کشور ما ارائه نشده است اما به محض ورود آن به کشور از طریق همین مرکز در اختیار هموطنان عزیز قرار خواهد گرفت.

مرکز فروش و اجاره دستگاه فتوتراپی نی نی سالم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button