جلوگیری از زردی نوزاد در بارداری

یرقان یک بیماری شایع و فراوانی است که در بسیاری از کودکان هنگام تولد وجود دارد و همین مسئله دلیل ایجاد اضطراب و نگرانی در خانواده ها میشود لذا توصیه میگردد مادران عزیز با رعایت یکسری از دستورالعملهای تغذیه ای باعث جلوگیری از زردی نوزاد در بارداری گردند.

پیشگیری از زایمان زودرس میتواند باعث کاهش بیماری مذکور گردد چرا که وقتی بچه زودتر از موقع به دنیا بیاید بعضی از قسمتهای بدنش هنوز به تکامل نرسیده که از جمله آن میتوان به عدم تکامل کبد نام برد. کبد مهمترین قسمت بدن یک کودک جهت تصفیه خون و خرد کردن مولکولهای بیلی روبین که عامل اصلی یرقان است میباشد.

ضرورت دارد مادران باردار تحت نظر پزشک قرار گیرند و طبق نظر وی از انجام کارهایی که باعث زایمان زودرس میشود خودداری نمایند. انجام حجامت زمان حاملگی نیز تا حدودی میتواند باعث تصفیه خون مادر شده و احتمال بیماری بچه را پس از زایمان کاهش دهد.

غذاهای مفید برای جلوگیری از زردی نوزاد

جلوگیری از زردی نوزاد در بارداری

تغذیه دوران حاملگی اهمیت بسیار زیادی دارد. رشد و نمو مناسب جنین، عدم تولد بچه زودرس و نیز ممانعت از مشکلاتی که برای مادر حین بارداری و پس از زایمان به وجود می‌آید با یک رژیم غذایی مناسب و خوب انجام می‌شود. توصیه میگردد مادر از خوردن غذاهای پرچرب، فست فودها و غذاهای گرم و پر ادویه خودداری نمایید و به‌ جای آن از شیر، خرما، عرق کاسنی استفاده نمایید.

دوران بارداری مرحله بسیار مهمی از زندگی خانم هاست. مادر باید نسبت به تغذیه خود دقت و حساسیت ویژه ای داشته باشد تا با عملکرد خود باعث جلوگیری از زردی نوزاد شود. برای مثال مصرف کافئین و نوشیدن بیش از اندازه قهوه می‌تواند برای جنین وی مضر باشد. همچنین مصرف مشروبات الکلی، سیگار و مواد مخدر میتواند منجر به تولد بچه نارس و رشد ناکافی اش شده و او را در معرض انواع بیماریهای مختلف از جمله یرقان قرار می‌دهد.


بهترین راه درمان یرقان نوزادان اجاره دستگاه فتوتراپی از مراکز معتبر است. با مشاوران ما تماس بگیرید:

09125181527


مصرف ميوه‌ های مختلف دوران بارداری و شيردهی سبب ایجاد زردی در نوزاد نمیشود اما بهتر است مادرانی که به فرزند خود در خانه شیر میدهند جهت جلوگیری از شدت آن میوه هایی مثل مرکبات، کیوی، توت فرنگی، آناناس، انگور، گیلاس و آلو را مصرف نکنند. خوردن بعضی از میوه ها از جمله لیموشیرین و آب انار میتواند تا حدودی روند بیماری را کندتر کند.

چنانچه با رعایت موارد ذکر شده باز هم کودکی با بیماری متولد گردید جای نگرانی نیست. در این حالت ضرورت دارد والدین در همان روزهای اولیه پس از تولد با مراجعه به پزشک نسبت به درمان فرزند خود در اسرع وقت با استفاده از دستگاه فتوتراپی اقدام نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button