دمای اتاق نوزاد و تنظیم آن

با توجه به اینکه بچه تازه متولد شده نمیتواند خودش بیان کند که سردشه یا گرمشه پس ضرورت دارد والدین بهترین درجه حرارت مناسب را فراهم کنند تا فرزند دلبندشان در محیط دلپذیر رشد نماید این در حالی است که بعضی از والدین دمای اتاق نوزاد را با طبع خود تنظیم میکنند مثلا اگر خودشان سرمایی هستند اطاق کودکشان را خیلی گرم میکنند و برعکس اگر گرمایی باشند آن را خیلی خنک نگه میدارند که البته هر دوی اینها میتواند سلامتی کودک را در معرض خطر قرار دهد.

بنابر این لازم است والدین با دانستن درجه حرارت مناسب کودکان و با استفاده از دماسنج های دیجیتالی دقیق محیط آرامی را برای فرزند دلبند خود فراهم آورند.

دمای محیط کاملا بستگی به میزان پوشش بچه دارد. برای مثال درجه 28 سلسیوس برای پوشش و لباس کم و نازک مناسب بوده ولی همین عدد برای کودکی که با لباسهای مختلف و پتو پوشانده شده زیاد میباشد. همچنین این عدد برای زمستان خوب است ولی در تابستان میتواند اندکی زیاد باشد.

چیزی که خیلی برای خانواده ها اهمیت دارد میزان تهویه است. بچه را جایی بخوابانید که هوا کاملا در آن جریان داشته باشد. همیشه سعی کنید تا محلی که کودک در آن خوابیده مثل تخت را خلوت کنید تا گردش هوا به راحتی انجام پذیرد. توصیه میشود برای داشتن دمای مناسب به جای پوشاندن بیش از حد نوزاد، تهویه اتاق را تنظیم کنید.

دمای اتاق نوزاد چه اندازه مناسب است؟

تعداد قابل توجهی از نوزادان هنگام تولد زردی دارند و بسیاری از والدین این بیماری فرزند خود را با انتقال دستگاه در منزل خود درمان میکنند. همانطور که والدین عزیز و گرامی استحضار دارند هنگام استفاده از تجهیزات فتوتراپی ، کودک باید کاملا لخت بوده و فقط با پوشک و چشم بند باشد. چنانچه میزان درجه اطاق بچه خنک تر از حد توصیه شده باشد با توجه به عدم وجود لباس و اینکه جسم چند روزه اش بسیار لطیف و ظریف است امکان سرما خوردگی بچه وجود دارد.

دمای اتاق برای زردی نوزاد

از طرفی گرما خود عامل افزایش درجه زردی بوده و چنانچه درجه مناسب اطاق بیشتر از مقدار توصیه شده باشد روند خوب شدن بچه کند شده و درمان زردی به تاخیر می افتد از این رو واضح است که مناسب بودن دمااز اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دمای مناسب برای اتاق نوزاد هنگام استفاده از دستگاه زردی طبق دماسنج دیجیتال باید حدود 28 درجه سانتی گراد باشد. از این مقدار کمتر می تواند باعث سرماخوردگی بچه شده که مشکلات خود را به همراه دارد و عدد بیشتر از مقدار عنوان شده نیز باعث تشدید بیماری شده و روند درمان را با مشکل مواجه می کند. پس لازم است جهت بهبود سریعتر و بهتر، درجه حرارت به حدود 28 تنظیم گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button