عوارض استفاده از دستگاه زردی نوزاد

قطعا بهترین راه برای درمان یرقان نوزاد تازه متولد شده فتوتراپی است اما همیشه این سوال در ذهن خانواده ها ایجاد میشود که عوارض استفاده از دستگاه زردی نوزاد فتوتراپی چیست و آیا کاربرد آن و نور آن برای اطرافیان خطر دارد یا نه و بهترین راه برای حذف یا کاهش خطرات آن چیست؟

برای پاسخ به سوال فوق ابتدا باید یادآور شد که جدای از انواع تجهیزات درمانی موجود در بازار به لحاظ عملکردی، از نظر منبع انتشار نور دو نوع تجهیزات فتوتراپی وجود دارد که ال ای دی و مهتابی یا فلورسنت نامیده میشوند.

انواع تجهیزات قدیمی لامپ های فلورسنت داشتند. این لامپها با توجه به طول موجی که داشتند بیماری را درمان میکردند ولی اشعه مضر فرابنفش نیز تولید میکردند که برای چشم و پوست بچه ضرر داشت ولی خانواده ها مجبور به بکارگیری از این نوع تجهیزات بودند چرا که درمان فرزندشان اهمیت بیشتری داشت. ضمنا دراین نوع از تجهیزات نور دستگاه زردی برای اطرافیان نیز میتوانست اثرات ناخوشایندی داشته باشد.

بعدها در بعضی از دستگاههای فتوتراپی فیلترهای مخصوصی تعبیه گردید که تا حدودی اشعه مضر را فیلتر میکرد و مضرات آن را کاهش میداد ولی به همان نسبت از قدرت درمانی اش نیز کاسته میشد و چه بسا طفل گاها مجبور بود چند شبانه روز زیر وسیله بخوابد.

لامپهای فلورسنت در حین کار گرما و حرارت نیز تولید میکنند و به شدت داغ میشوند به گونه ای که دست زدن به آن باعث سوختگی میشود و لذا هر گونه برخورد آن با پوست کودک که بعضی وقتها بر اثر شکستگی لامپها ایجاد میشود میتواند به شدت خطرناک باشد.

عوارض استفاده از دستگاه زردی نوزاد فتوتراپی خانگی ال ای دی

بر خلاف لامپ های فلورسنت، این لامپها به هیچ عنوان اشعه فرابنفش ایجاد نمیکنند چرا که اساسا در تولید نور با نوع فلورسنت متفاوت هستند. این لامپ ها در واقع یک نوع دیود هستند که با عبور جریان برق از درونشان اشعه نورانی ساطع میکنند بنابراین تابش نور آنها بر بدن کودک به هیچ عنوان خطری ندارد.

ضمنا بر خلاف نوع فلورسنت اصلا گرما هم تولید نمیکنند و لذا خطر سوختگی پوست در آن صفر است. قابل ذکر است نور دستگاه زردی برای اطرافیان در این مدلها هیچ ضرر و خطری ندارد ولی لازم است اطرافیان نیز از نگاه مستقیم به لامپهای روشن آن پرهیز نمایند.

عوارض استفاده از دستگاه زردی نوزاد فتوتراپی

در مجموع به والدین عزیز پیشنهاد میگردد با فوتوتراپی ال ای دی سه بعدی (3D) بیماری فرزندشان را درمان نمایند چرا که هم قدرت درمانی بالایی دارند و هم هیچگونه مشکلی برای بچه ایجاد نمیکنند.

در این راستا شرکت نی نی سالم جهت جلب رضایت والدین عزیز مدرنترین لوازم درمانی روز دنیا برای اجاره و فروش ارائه کرده است و به این ترتیب عوارض استفاده از دستگاه زردی نوزاد را به حداقل ممکن کاهش داده است تا باعث راحتی خیال والدین باشد.

این تجهیزات مطابق با آخرین متد و استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید شده و ضمن درمان نوزادان در حداقل زمان ممکن، هیچ آسیبی برای چشمهایش نیز ندارند. لذا خانواده های عزیز میتوانند بدون هیچگونه نگرانی محصولات این مرکز را استفاده نمایند. میتوانید فیلم آموزشی را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button