قطره بیلی ناستر برای زردی نوزاد و عوارض آن

اگر چه قطره بیلی ناستر میتواند در کاهش زردی نوزاد مفید باشد اما بهترین و ایمن ترین راه اجاره دستگاه فتوتراپی است. لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید:

09125181527

بسیاری از نوزادان بدو تولدشان دارای یرقان هستند که البته میزان و شدت آن متفاوت است و برای نوزادانی که بیماری آنها خفیف باشد نیازی به کار خاصی نیست و میتوان مشکل را صرفا با خوراندن بیلی ناستر به راحتی برطرف نمود. امروزه از این ماده خوراکی به عنوان بهترین قطره برای زردی نوزاد استفاده میکنند.

بیلیناستر گیاهیست و خوراندن آن هیچ زیانی برای بچه ندارد. ترکیبات آن نیز شامل درصدهای مختلفی از مانیتول، ساکاروز، فروکتوز، دکستروز و پلی ساکاریدها میباشد. مهمترین این ترکیب مانیتول است و حدود 50 درصد است که دلیلی بر افزایش و تغییر رنگ مدفوع نوزاد و همچنین ایجاد اسهال میشود.

گفتنی است افزایش مدفوع از مهمترین عوامل اثر گذار جهت رفع مشکل مذکور در کودکان است چرا که مولکولهای بیلی روبین موجود در خون باید از طریق آن دفع گردند. به همین خاطر توصیه میگردد به بچه شیر زیاد داده شود. هر واحد قطره بیلی ناستر حاوی 300 میلی گرم مانیتول میباشد که مهمترین بخش از شیر خشت است.

طریقه مصرف قطره بیلی ناستر برای زردی نوزاد


مصرف بیلی ناستر همزمان با فوتوتراپی نیز یک روش بسیار خوب است و  باعث کوتاه شدن مدت زمان درمان و بهبودی سریعتر کودک میشود.


تحقیقات نشان میدهد مصرف قطره زردی نوزاد موجب کاهش طول درمان و زمان بهبودی میشود. میتوان همزمان میزان شیر دادن به بچه را افزایش داد تا سریعتر بهبود یابد چرا که استفاده فراوان از شیر خشک برای رفع بیماری مذکور نیز بسیار مفید میباشد.

مصرف این ماده خوراکی تا حد زیادی در بهبودی نوزادان موثر بوده و استفاده از آن به همراه نوردرمانی باعث خوب شدن قطعی نوزادان میشود طوری که سه روز پس از کاربرد این دو روش حدود 99 درصد کودکان بهبود می‌یابند.

بیلی ناستر دارای با اثر ملین برای رفع یبوست کودکان و همچنین بزرگسالان استفاده میگردد. استفاده از آن به همراه سایر داروها با مشورت پزشک امکان پذیر است. از دیگر کاربردهای قطره زردی نوزاد برای از بین بردن تب نوزادان بالای 2 سال می باشد.

بیلی ناستر کاهش دهنده بیلیروبین خون بوده ولی کمی زمان میبرد تا اثر کند. این دارو از عصاره آبی شیرخشت تهیه شده و هیچ اثر سویی نیز ندارد. ترکیباتش نیز عبارتند از: 40 تا 60 درصد مانیتول، ساکاروز، فروکتوز، دکستروز و پلی ساکارید. قیمت این داروی گیاهی نیز بسیار مناسب و منطقی است.

قطره بیلی ناستر برای زردی نوزاد

مقدار مصرف قطره زردی نوزاد

این قطره گیاهی باعث شده که با بیشتر شدن دفعات مدفوع، مسیر پاک سازی بیلیروبین که از راه کبد است تسریع شود و خوردن آن هیچ ضرری ندارد ضمن اینکه افزایش دفعات شیردهی بیشتر از هر عاملی به آب رسانی شیرخوار کمک می کند.

ضمنا دعا نیز یک آرامش روحی ایجاد میکند که میتواند همراه با روشهای مختلف درمانی مفید واقع گردد. قطره ترنجبین نیز به عنوان یک مکمل، در کاهش بیماری کودکان بسیار مفید میباشد.

ضرورت دارد جهت تاثیر گذاری بیشتر، مادران عزیز طریقه مصرف این ماده خوراکی را به طور دقیق بدانند. مقدار این دارو نیز به ازای هر کیلوگرم از وزن، ۳ تا ۵قطره و ۳ بار در روز تجویز میگردد. ضمنا مصرف آن همزمان با دستگاه فتوتراپی مانعی نداشته و هیچ مشکلی ایجاد نمیکند ضمن اینکه این دارو به عنوان یک مکمل، روند بهبودی را تسریع مینماید.

سوالی برای مادران وجود دارد که قطره بیلی ناستر تا چند روز مصرف شود و آیا کم یا زیاد دادن آن میتواند بر سلامتی بچه تاثیر بگذارد؟ در جواب باید گفت که مدت استفاده از ماده خوراکی فوق 5 روز بوده و مصرف آن بیشتر از یک هفته خوب نیست. چنانچه کودک پس از یک هفته بهبود نیافت مصرف آن را قطع کرده و روشهای دیگری را جایگزین آن نمود.

عوارض بیلی ناستر

با توجه به اینکه قطره زردی نوزاد بیلی ناستر یک ماده قابل خوردن گیاهیست و هیچگونه ترکیبات شیمیایی و صنعتی ندارد لذا هیچگونه عوارض بدی برای آن ثبت نشده لذا خانواده های عزیز هیچگونه نگرانی بابت مصرف آن نداشته باشند فقط زمان استفاده از آن بیشتر از یک هفته نباشد.

از عوارض آن نیز میتوان تنها به ایجاد اسهال و نفخ و تغییر رنگ مدفوع اشاره کرد که پس از قطع آن بهبود میابد. قطره بیلی ناستر را میتوان از داروخانه ها تهیه کرد. فروش این دارو بدون نسخه پزشک نیز امکان پذیرست.

سخن پایانی

مادران عزیز توجه بفرمایند که زردی فرزند دلبندشان موجب ناراحتی و نگرانیشان نشود چرا که عمده کودکان موقع تولد این مشکل را دارند و این یک مشکل شایع نوزادان است فقط باید مراقبت و رسیدگی به موقع انجام شود.

والدین محترم دقت نمایند خوراندن قطره بیلی ناستر به تنهایی کفایت نمیکند. مصرف این محلول غذایی برای اندازه کم بیماری زردی منعی نداشته و عمدتا کودک را عرض چند روز استفاده درمان میکند اما درصورت شدید بودن آن استفاده از این ماده گیاهی به تنهایی موثر نیست.

مصرف قطره بیلی ناستر همراه با تجهیزات مرتبط به خصوص دستگاه رفع زردی بسیار مناسب بوده و دیگر نیازی به تعویض خون یا تجویز داروهای دیگر نیست که نتیجه آن کم شدن  زمان بستری نوزاد در بیمارستان خواهد بود.

1 دیدگاه دربارهٔ «قطره بیلی ناستر برای زردی نوزاد و عوارض آن»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button