قرص فنوباربیتال برای زردی نوزاد

اگر چه قرص زردی نوزاد ( فنوباربیتال ) میتواند در کاهش بیماری یرقان مفید باشد اما بهترین راه، استفاده از دستگاه فتوتراپی است. با کارشناسان ما تماس بگیرید:

09125181527

قرص فنوباربیتال برای نوزاد به هیچ عنوان توصیه نمیگردد و حتی مصرف آن به شدت برای کودک مضر می باشد و روند درمانی را مختل نماید. عوارض آن خطرناک است و در بسیاری از نوزادان که آن را مصرف کرده اند گزارش شده است که وضعیت وخیمی پیدا کرده و در بیمارستان بستری شده اند.

به طور کلی مصرف فنوباربیتال با تاثیر گذاری بر روی مغز عملکرد آن را ضعیف میکند. عمده مصرف آن نیز برای ترک اعتیاد است. متاسفانه مشاهده شده که بسیاری از همکاران پزشک از آن برای درمان یرقان نوزادان استفاده میکنند که کار بسیار اشتباه و پر خطریست.

در واقع با دادن داروی مذکور به بچه صورت مسئله پاک شده و به هیچ عنوان کاهش یرقان اتفاق نمی افتد. به عبارت دیگر استفاده از این دارو علائم بیماری را از بین میبرد و والدین فکر میکنند که فرزندشان خوب شده در حالیکه اصلا اینطور نیست و چه بسا وضعیت فرزندشان وخیم تر نیز میشود.

مصرف قرص زردی نوزاد یا فنوباربیتال برای نوزادان

با خوردن قرص زردی فنوباربیتال چه اتفاقی برای نوزاد میافتد؟

این قرص یک داروی ضد تشنج بوده که با خوراندن آن به بچه حالت خواب آلودگی در وی ایجاد کرده و به خواب میرود. این مسئله باعث میشود که مقدار شیری که بچه باید بخورد کاهش یافته و در نتیجه بیماریش درمان نمیشود چرا که یکی از راههای کاهش یرقان شیر خوردن به مقدار زیاد میباشد.

پیشنهاد میگردد والدین عزیز به جای قرص زردی نوزاد چنانچه شدت بیماری کم باشد از قطره بیلی ناستر که یک داروی گیاهیست و هیچ خطری نیز برای نوزاد ندارد مصرف نمایند ضمن اینکه شیر دهی را نیز افزایش دهند. چنانچه مادر شیر کافی ندارد میتوان از شیر خشک کمک گرفت. ضمنا استفاده از شیر خشت و ترنجبین در طب سنتی نیز یکی از راهکارهای کاهش زردی در نوزادان است.

اگر شدت بیماری بالا باشد سریع ترین راه درمان اجاره دستگاه زردی میباشد که هم بهبودی بیماری در آن قطعی بوده و هم به هیچ عنوان عوارض خطرناک ندارد. درمان با این روش بسیار راحت بوده و در کمترین زمان ممکن انجام میشود.

مجددا تاکید میگردد والدین عزیز از دادن فنوباربیتال حتما اجتناب کرده و از روشهای درمانی مناسب و مورد تایید استفاده نمایند تا فرزندی سالم و شاداب داشته باشند چرا که عوارض آن میتواند بسیار خطرناک باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button