ترنجبین برای زردی نوزاد

ترنجبین برای زردی نوزاد به عنوان یک ماده غذایی گیاهی از قدیم الایام در خانواده ها مرسوم بوده و یک روش سنتی در کنار دستگاه فتوتراپی است. امروزه نیز این ماده غذایی در طب سنتی مصارف فراوانی دارد.

ترکیب این ماده و شیر خشت به عنوان معروفترین داروهای سنتی می باشند که امروز هم از منظر طب جدید و غربی و هم طب سنتی برای درمان یرقان نوزادان مورد تایید میباشد ضمنا توصیه میگردد مادر طریقه مصرف آن را به درستی یاد گرفته و آن را میل نماید تا خواص آن با دادن شیر به بچه منتقل گردد.

توصیه میشود حتی این ماده خوراکی مستقیما به بچه داده نشود اگر چه بسیاری از والدین این کار را انجام میدهند و اتفاق خاصی نیز رخ نداده است.

این ماده خوراکی دارای ترکیبات قندی بوده و بسیار شیرین میباشد. طبیعت آن گرم و در رطوبت معتدل بوده و برای کاهش عطش بسیار مفید میباشد. این ماده خوراکی مسهل ، خلط آور، مقوی جگر و معده و کاهش دهنده تب، از بین برنده سرفه و درد سینه و حلق می باشد.

مسهل میباشد و خوردن آن برای همه افراد و سنین مانعی ندارد و همراه با ماءالشعیر بهترین مسهل شناخته می شود. همچنین مصرف آن با ماءالشعیر برای رفع تب و افراد گرم مزاج مفید میباشد.

طریقه مصرف قطره ترنجبین برای زردی نوزاد

ترنجبین برای زردی نوزاد

خوردن ترنجبین توسط مادر و ترکیب آن با شیرخشت (که به عنوان قطره بیلی ناستر در داروخانه ها به فروش میرسد) می تواند انسان را تا حدی در برابر تشعشعات اتمی مصون میدارد اما مهمترین کاربرد این داروی خوراکی برای رفع یرقان کودکان است البته به شرط اینکه درجه آن خفیف بوده و میزان آن کم باشد. در این حالت مادری که به فرزند خود شیر میدهد میتواند از آن استفاده کند.

طریقه مصرف برای مادر

حدود 30 گرم از آن را در یک لیوان آب جوش حل کرده و سپس با استفاده از یک پارچه نخی آنرا صاف کنید و مادر آن را به صورت ناشتا میل نماید. سپس مادر بعد از یک ساعت به کودک خود شیر دهد.


بهترین، سریعترین و قطعی ترین روش درمان یرقان نوزادان اجاره دستگاه زردی نوزاد خانگی از مراکز معتبر است. لطفا با مشاورین و کارشناسان ما تماس بگیرید

09125181527


عوارض مصرف

میتوان قطره ترنجبین را مستقیما به خود بچه داد و استفاده از این روش بیشتر در مواقعی کاربرد دارد که کودک شیر مادر را نمیخورد و از شیر خشک تغذیه میکند. خوردن آن نیز به این صورت است که حدود یک قاشق مربا خوری از این ماده را در یک چهارم استکان آب جوش حل کرده و آن را صاف کرده و 3 تا 7 روز به کودک بدهید.

مصرف آب انار و همچنین عرق کاسنی در کنار ترنجبین نیز به عنوان یکی از روشهای کاهش زردی نوزاد در طب سنتی مورد تاکید پزشکان طب سنتی میباشد.

مجددا تاکید میشود که انجام اینکار تحت نظر پزشک باشد چرا که اگر شدت یرقان زیاد باشد حتما باید از دستگاه فتوتراپی خانگی استفاده نمود و ممکن است خوردن این محلول خوراکی نتواند مقدار بیماری را کاهش دهد و باعث تبعات بعدی گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button